رفتینگ در رودخانه‌های هیمالیا

4.5 (2 نظر)
هند
از: 1,190 €
4.5
(2 نظر)
رزرو تور
مدت

8 روز و 7 شب

نوع تور

تور روزانه

حداکثر تعداد

20 نفر

زبان

فارسی

معرفی تور

تور ۸ روزه اکسپدیشن رفتینگ در هیمالیا، فرصتی هیجان‌انگیز برای کاوش رودخانه‌های رویایی هیمالیا، آلاکناندا و گنگ است. این سفر ۱۰۶ کیلومتری با شروع قایقرانی از رودخانه آلاکناندا و عبور از سرچشمه گنگ در دوپرایاگ تا ریشیکش، پایتخت معنوی و یوگا، تجربه‌ای بی‌نظیر از ماجراجویی و طبیعت‌گردی ارائه می‌دهد. 

در طول این مسیر، شما با تیمی از بهترین راهنماهای بین‌المللی رفتینگ همراه خواهید بود و با عبور از امواج خروشان و توقف در کمپ‌های رودخانه‌ای بکر، شبی فراموش‌نشدنی را در دل طبیعت تجربه می‌کنید.

این تور شامل بازدید از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی دهلی و معابد و آشرام‌های مقدس در ریشیکِش و دِوپرایاگ است. تجربه ۴ شب اقامت در کمپ‌های ساحلی در کنار رودخانه و جنگل‌های هیمالیا، همراه با چشیدن طعم غذاهای لذیذ هندی و بین‌المللی، از جذابیت‌های این سفر است. 

برای علاقه‌مندان به ماجراجویی و طبیعت، این تور تجربه‌ای است که به همراه تیم حرفه‌ای و تدارکات کامل، سفری به‌یادماندنی را به ارمغان می‌آورد.

شهرهایی که خواهید دید

تاریخ‌های برگزاری

جمعه

جمعه

11 آبان 1403

جمعه

18 آبان 1403

یورو
1190
+ مبلغ ریالی پرواز

مزایای تور

  • تجربه ماجراجویی و تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعت بکر و رودخانه‌های هیمالیا
  • رفتینگ لذت‌بخش و هیجان‌انگیز در رودخانه‌های آلاکناندا و گنگ
  • عبور از سرچشمه رود گنگ در دوپرایاگ، یکی از مقدس‌ترین نقاط هند
  • اقامت در کمپ رودخانه‌ای در کنار سواحل بکر و جنگل‌های هیمالیا
  • همراهی با تیمی از بهترین راهنماهای بین‌المللی رفتینگ و تیم پشتیبانی حرفه‌ای
  • فرصت یادگیری تکنیک‌های حرفه‌ای رفتینگ و کایاک‌سواری
  • لذت بردن از غذاهای لذیذ هندی و بین‌المللی در طول سفر
  • بازدید از معابد و آشرام‌های معنوی در ریشیکش، پایتخت یوگا
  • بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی دهلی، پایتخت هند

خدمات تور

  • رفتینگ در رودخانه‌های آلاکناندا و گنگ
  • اقامت در کمپ و هتل‌های 3 و 4 ستاره
  • صبحانه، ناهار، شام و میان وعده در روزهای اکسپدیشن
  • تیم حرفه‌ای راهنماهای رفتینگ و کایاک
  • تیم تدارکات و پشتیبانی شامل راننده، آشپز، و غیره
  • تجهیزات اکسپدیشن، رفتینگ، کمپینگ، و کمک‌های اولیه
  • ترانسفرهای فرودگاهی، شهری، و بین نقاط قایقرانی
  • گشت شهری ریشیکش و دهلی
  • خدمات ویزا
  • بیمه مسافرتی
  • مبلغ پرواز رفت و برگشت
  • هزینه اداری سفارت
  • عوارض خروج از کشور
  • ناهار و شام روزهای غیر اکسپدیشن

برنامه سفر

<span> روز 1</span> ورود به دهلی

امروز وارد شهر دهلی شده و به هتل محل اقامت خود منتقل می‌شویم. بعد از استقرار در هتل 4 ستاره و یک استراحت مناسب، خود را برای ماجراجویی‌های پیش رو آماده کنیم.

<span> روز 2</span> سفر به ریشیکش

امروز صبح، پس از صرف صبحانه، دهلی را به مقصد «ریشیکِش» ترک می‌کنیم. سفر ما با قطار یا خودرو انجام می‌شود و بعدازظهر به ریشیکش، واقع در دامنه‌های رشته‌کوه هیمالیا در ایالت اوتاراکند هند، که به عنوان پایتخت یوگای جهان و دروازه ورود به سفرهای معنوی و ماجراجویانه مانند رفتینگ در رود گنگ و بازدید از معابد و آشرام‌های مقدس معروف است می‌رسیم. پس از استقرار در هتل و کمی استراحت، در شهر قدم می‌زنیم، از معابد و «آشرام‌ها» که مراکز معنوی و اقامتی برای مراقبه، یوگا، تعلیمات فلسفی، معنوی و زندگی ساده هستند بازدید می‌کنیم و در مراسم سنتی آرتی شرکت خواهیم کرد. سپس شام را در یک رستوران محلی صرف کرده و به هتل بازمی‌گردیم تا برای ماجراجویی‌های روز بعد آماده شویم.

<span> روز 3</span> آغاز اکسپدیشن و رفتینگ

امروز صبح زود، بعد از صرف صبحانه، به سمت «سری‌نَگَر» حرکت می‌کنیم و پس از چهار ساعت به محل شروع قایقرانی می‌رسیم. تیم اجرایی در نقطه شروع مستقر است و تجهیزات و ناهار برای ما آماده است. ناهار را کنار رودخانه صرف می‌کنیم و سپس برای شروع رفتینگ آماده می‌شویم. سرپرست برنامه توضیحات ایمنی و جزئیات برنامه را ارائه می‌دهد و پس از دریافت تجهیزات انفرادی شامل جلیقه نجات، کلاه ایمنی و دیگر وسایل، آماده پاروزنی و شروع ماجراجویی‌مان می‌شویم. روز اول رفتینگ مسیر ساده‌ای دارد و قسمت‌های خروشان کمتری را پشت سر می‌گذاریم. همچنین در بخش‌های ایمن رودخانه شنا می‌کنیم و از زیبایی‌های طبیعت، جنگل و رودخانه لذت می‌بریم. در پایان روز، در ساحل جذاب رودخانه کمپ می‌زنیم و شب را با تماشای ستاره‌ها و صرف شام دور آتش سپری می‌کنیم. سپس با صدای جریان آب رودخانه به خواب می‌رویم.

<span> روز 4</span> رفتینگ در آلاکناندا و کمپینگ

پس از صرف صبحانه در کمپ، وسایل و تجهیزات را سوار قایق‌ها می‌کنیم و قایقرانی را ادامه می‌دهیم. در این روز از مسیرهای هیجان‌انگیز عبور کرده و حدود ظهر به «دِوپرایاگ»، سرچشمه رود «گنگ» می‌رسیم. اینجا محل تلاقی دو رودخانه «آلاکناندا» و «باگیراتی» است. ناهار را در ساحل رودخانه میل می‌کنیم و بعدازظهر مسیرمان را تا رسیدن به منطقه «بیاس‌گات» ادامه می‌دهیم. در اینجا دوباره کمپ می‌زنیم و شب را با آرامش و لذت از زیبایی‌های ساحل رودخانه و جنگل سپری می‌کنیم.

<span> روز 5</span> رفتینگ هیجان‌انگیز تا شیوپوری

صبح زود با صدای پرندگان از خواب بیدار می‌شویم. پس از یک نرمش صبحگاهی و صرف صبحانه، قایقرانی را ادامه می‌دهیم. امروز 28 کیلومتر را طی می‌کنیم و با قسمت‌های خروشان بیشتری روبه‌رو خواهیم شد. در یکی از ساحل‌های زیبا برای ناهار توقف می‌کنیم و سپس قایقرانی را تا رسیدن به منطقه «کادیولا» ادامه می‌دهیم. در این منطقه، کمپ جدیدی برپا می‌کنیم و شب را در یکی از ساحل‌های بکر و زیبا سپری خواهیم کرد.

<span> روز 6</span> هایکینگ و آموزش قایقرانی

صبح زود با صدای دلنشین پرندگان از خواب بیدار می‌شویم. پس از صرف صبحانه، روزی سرشار از آرامش و ماجراجویی سبک در انتظارمان است. برنامه روز ما شامل هایکینگ و پیاده‌پیمایی در دل طبیعت است. ابتدا از یک آبشار زیبا بازدید می‌کنیم و سپس به تماشای حیوانات در جنگل می‌پردازیم. حیات وحش این منطقه بسیار غنی است و فرصت مشاهده انواع پستانداران، خزندگان و پرندگان را خواهیم داشت. بعد از ظهر به کمپ بازمی‌گردیم و با کایاک‌سواری آشنا می‌شویم و تکنیک‌های اولیه آن را یاد می‌گیریم. در کنار آن، تکنیک‌های نجات در رودخانه نیز آموزش داده می‌شود. اگر به این آموزش‌ها علاقه‌مند باشید، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید، و یا به سادگی از آرامش ساحل رودخانه لذت ببرید.

<span> روز 7</span> رفتینگ تا ریشیکش

امروز با صرف صبحانه در کمپ آغاز می‌شود. امروز هیجان زیادی را تجربه خواهیم کرد؛ 35 کیلومتر رفتینگ در رودخانه گنگ و عبور از قسمت‌های خروشان و ماجراجویانه! بعد از گذر از بخش‌های هیجان‌انگیز رودخانه، برای ناهار در یکی از ساحل‌های زیبا توقف می‌کنیم و بعد از ظهر قایقرانی را تا رسیدن به «ریشیکش» ادامه می‌دهیم. پس از رسیدن به ریشیکِش، به هتل محل اقامت‌مان بازمی‌گردیم و عصر را به گردش در شهر و بازدید از جاذبه‌های آن اختصاص می‌دهیم.

<span> روز 8</span> بازگشت به دهلی و پرواز به ایران

صبح زود پس از صرف صبحانه، ریشیکش را به مقصد دهلی ترک می‌کنیم. عصر از چند جاذبه مهم دهلی مانند یادبود گاندی، معبد ایسکون و دروازه هند دیدن می‌کنیم. پس از این بازدیدها، به فرودگاه بین‌المللی دهلی رفته و برای بازگشت به ایران آماده می‌شویم. پایان این ماجراجویی، خاطراتی فراموش‌نشدنی از طبیعت بکر و هیجان رفتینگ را در ذهن‌های ما به جای می‌گذارد.

مدت

از 1 تا 9 روز

زبان

فارسی

کشور

هند

نوع مقصد

مقصد تکی

سوالات متداول

قیمت ارزی تور شامل مبلغ بلیط پرواز رفت و برگشت ایران به هند نیست. مبلغ بلیط هواپیما در هنگام ثبت نام یا پیش از اجرای تور به مسافر اعلام و بصورت ریالی توسط وی قابل پرداخت خواهد بود.

معادل 70% از مبلغ ارزی تور و مبلغ ریالی بلیط پرواز رفت و برگشت در هنگام رزرو قطعی تور، و الباقی 30% آن پیش از تاریخ شروع تور و در هنگام تحویل مدارک سفر بطور کامل قابل پرداخت خواهد بود.

ما همه تلاش و پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا اطمینان یابیم تور شما طبق برنامه‌ی اعلام شده اجرا گردد. با اینحال، در صورت بروز شرایطی که خارج از کنترل و اراده ما باشد، نظیر شرایط نامساعد جوی، اعتصابات، بیماری‌های فراگیر، تعطیلات از پیش اعلام نشده، و غیره، ناچار خواهیم بود تغییراتی در برنامه تور ایجاد نماییم. البته در این شرایط تلاش خواهیم کرد تا تغییرات به گونه‌ای باشد که به کیفیت خدمات تور لطمه‌ای وارد نشود و بتوانیم بهترین تجربه را به شما ارائه دهیم.

ما از اهمیت نقش هتل و محل اقامت در کیفیت سفر کاملا آگاه هستیم و بهترین هتل‌های ممکن را برای اقامت مسافران‌مان انتخاب می‌کنیم. هتل دهلی از نوع 4 ستاره با صبحانه بوده و از شرایط و امکانات مناسبی برخوردار است. در ریشیکش نیز هتل 3 ستاره ارائه می‌شود.

در روزهای اکسپدیشن، اقامت در کمپ‌های استاندارد شامل چادرهای سبک و کوچک با زیرانداز و کیسه خواب خواهد بود. این کمپ سیار است و چادرها در قایق‌های رفتینگ حمل شده و پس از رسیدن به محل کمپ، بر پا می‌شوند.

در صورت کنسل شدن تور به هر دلیلی از سوی مسافر، درصد جریمه طبق زمان‌بندی زیر اعمال می‌گردد:

  • تا 45 روز قبل از تاریخ شروع تور 25% از مبلغ تور کسر و الباقی استرداد می‌گردد
  • از 44 تا 30 روز قبل از تاریخ شروع تور 35% از مبلغ تور کسر و الباقی استرداد می‌گردد
  • از 29 تا 21 روز قبل از تاریخ شروع تور 60% از مبلغ تور کسر و الباقی استرداد می‌گردد
  • از 20 تا 7 روز قبل از تاریخ شروع تور 85% از مبلغ تور کسر و الباقی استرداد می‌گردد
  • کمتر از 7 روز از تاریخ شروع تور و یا عدم شرکت در تور 100% مبلغ تور کسر می‌گردد و مبلغی استرداد نمی‌شود

چنانچه برنامه تور شامل سفر با پرواز داخلی، قطار بین شهری، یا کشتی کروز باشد، هزینه بلیط آنها به هزینه کنسلی اضافه خواهد شد.

مهم ترین وظیفه اعضای تیم اجرایی، تامین ایمنی شرکت کنندگان است. برای اجرای سفری ایمن و در عین حال جذاب، کلیه موارد رعایت می‌شود؛ شامل استفاده از سرپرست حرفه‌ای و باتجربه که دوره‌های متعدد در زمینه اجرای سفرهای رودخانه ای و ماجراجویانه را گذرانده است و مربی بین‌المللی نجات رودخانه و آب‌های خروشان از رسکیو 3 اروپا و سرپرست و راهنمای بین‌المللی سفرهای اکسپدیشن رفتینگ در هیمالیا و سایر نقاط دنیاست.
همچنین استفاده از تیم اجرایی بین‌المللی حرفه‌ای رفتینگ و کایاک که دارای مجوزها و تخصص لازم برای اجرای سفرهای رودخانه از کشور هند هستند.
در طول سفر، سرگرمی‌های پرریسک و غیر ایمن مثل واژگون کردن قایق برای تفریح و یا  پریدن از ارتفاع بدون تمایل فرد، ممنوع است.
در اجرای سفر از بهترین تجهیزات استاندارد رفتینگ و نجات استفاده می‌شود.
در مدت اکسپدیشن، وسیله نقلیه با راننده در جاده حرکت کرده و در صورت نیاز به خروج از رودخانه در کمترین زمان و اولین محل ممکن به تیم می‌رسند.
تمام مسافرها تحت پوشش بیمه بین‌المللی قرار دارند.
کیف کامل کمک‌های اولیه و تجهیزات نجات در رودخانه توسط تیم در قایق‌ها حمل می‌شوند.
برای ارتباط با بیرون از رودخانه از موبایل استفاده می شود.

با توجه به اعتقاد ما مبنی بر اینکه «خوب غذا بخوریم و خوب استراحت کنیم تا سفر ماجراجویانه خوبی را تجربه کنیم»، تامین غذا و پذیرایی به گونه‌ای که انرژی لازم برای اکسپدیشن را تامین کند، یکی از وظیفه‌های اصلی تیم اجرایی ماست.
تمام وعده‌های غذایی و پذیرایی (شامل ترکیبی از غذاهای هندی و بین‌المللی) در طول اکسپدیشن توسط آشپز حرفه‌ای و خدمه باتجربه‌ی تیم اجرایی تامین و سرو می‌شود. 

در تمام مدت اکسپدیشن توصیه می‌شود برای محافظت پوست بدن از آفتاب، خراشیدگی و غیره، لباس مناسب و بلند پوشیده شود.
پوشش مناسب برای رفتینگ عبارتست از:
- کفش: بهترین گزینه کفش قایقرانی است و یا کتانی پارچه‌ای،
- لباس: شلوار یا استرچ، شلوارک و پیراهن قایقرانی و یا پیراهن ورزشی از جنس الیاف مصنوعی.
پوشش مناسب برای شب‌مانی در کمپ عبارتست از کلاه، کاپشن و دستکش گرم و بیس لایر.
سایر وسایل همراه که توصیه می‌شود نیز شامل هدلامپ یا چراغ قوه با باتری اضافه، کیف ضدآب شخصی، کیف کمک‌های اولیه و داروهای شخصی، حوله، کرم ضدآفتاب، و عینک ورزشی (حتما با بند باشد).

بله، در زمان اکسپدیشن می‌توانید دوربین یا موبایل همراه خود داشته باشید. البته در زمان رفتینگ، امکان عکاسی وجود ندارد. اما در زمان‌های توقف و استراحت می‌توانید عکس بگیرید. البته تیم اجرایی تا حد ممکن با دوربین‌های گوپرو و غیره از برنامه عکاسی و فیلمبرداری می‌کند. همچنین در روز آخر ،فیلمبردار و عکاس، گروه را از جاده همراهی می‌کنند و از عبور گروه در قسمت‌های هیجان‌انگیز عکاسی و فیلمبرداری می‌کنند.

درجه سختی این برنامه، 3 از 5 است. بنابراین نیاز به سطح بالایی از آمادگی جسمانی نیست. با اینحال، افرادی که آمادگی جسمی بیشتری دارند، از سفر بیشتر لذت می‌برند. توصیه می کنیم قبل از سفر، حرکت های کششی و ورزشی انجام دهید تا هنگام اجرای برنامه، آماده‌تر باشید.

برای حضور در برنامه اکسپدیشن رفتینگ نیازی به تسلط بر شنا نیست. همه همسفرها به جلیقه نجات و کلاه ایمنی مجهز هستند. با این حال، افرادی که دارای مهارت شنا هستند می‌توانند در قسمت‌های معین رودخانه شنا کنند و بیشتر لذت ببرند.

Tour's Location

هند
از: 1,190 €

+ مبلغ ریالی پرواز

Owner

saeed

Member Since 2023

سایر تورهای پیشنهادی

برای رزرو این تور فرم زیر را تکمیل نمایید